Per Dolors Bargalló (Professora ESO)
Els alumnes i l’equip docent de 2n d’ESO hem portat a terme l’ABP (Aprenentatge Basat en Projectes) de l’Andròmina, on s’han treballat criteris de física, tecnologia i matemàtiques. El tema central ha estat la velocitat, tots els seus càlculs i factors de conversió. Per poder interioritzar aquests continguts, els alumnes han corregut curses al pati, han confeccionat avions de paper per competir i han creat una andròmina autopropulsada amb material reciclat.
Aquest projecte s’ha fet amb equips cooperatius, on s’ha valorat molt el mètode científic i la millora constant del producte, fent modificacions a l’andròmina, les decidides pel mateix equip i les proposades pels companys de classe. Aquest treball s’ha recollit en una memòria i ha culminat amb un campionat a l’escola, competint en quatre categories diferents segons el tipus de construcció i propulsió.
La cloenda d’aquest projecte ha estat la visita al Circuit de Catalunya (Montmeló) on hem pogut veure in situ tot el treballat en el projecte.
Esperem poder compartir en un futur aquest projecte amb altres escoles per fomentar la creativitat, l’esperit de superació i l’esforç dels futurs científics i enginyers que tenim a les escoles.
Galeria d’imatges