Privacitat

Política de privacitat

En aquest lloc web, el centre educatiu recull dades personals en diferents espais del menú, com pots veure a l’apartat “Treballa amb nosaltres”, “Contacte” i “Visita la nostra escola”.

Tenim la possibilitat de conèixer el nombre de visites rebudes i inclòs l’activitat dels visitants a través d’estadístiques del nostre proveïdor d’internet. Però aclarim que les cookies que s’utilitzen no son destinades a recollir informació dels usuaris, ni registra les adreces IP d’accés. S’utilitzen cookies pròpies amb finalitat tècnica per permetre la navegació a través de la web i l’ús d’opcions i serveis.

Des d’aquesta web pot tenir accés a enllaços d’altres llocs web, les polítiques de privacitat dels quals son alienes a nosaltres. Serà vostè qui haurà de decidir si accepta la política de privacitat i de cookies d’aquests llocs.

Les dades que puguem recollir a través d’aquesta web es tractaran de forma confidencial i s’incorpora a les activitats de tractament del responsable.

Qui és el responsable del tractament?

Qui és el responsable del tractament?

Pot contactar amb nosaltres a través de diferents formularis disponibles a la web, en els què se li demanaran dades vinculades a la consulta realitzada.

Si contacta amb nosaltres a través del formulari «contacte«, se sol·licitarà el seu nom i la seva adreça de correu i la consulta que ens realitzi en el cos del missatge.

Si el contacte es produeix a través de la secció «treballa amb nosaltres«, obrirem una passarel·la amb la pàgina web d’INSPECTORIA SALESIANA MARIA AUXILIADORA, titular d’aquest col·legi. En aquesta pàgina web podrà triar el nostre centre o altres centres salesians en què vulgui que accedeixin a la seva candidatura. Les dades que es recolliran són de caràcter acadèmic, experiència professional, accions de voluntariat i coneixement de l’obra salesiana. Abans del formulari de recollida de dades et pots informar del tractament que de les teves dades es realitzarà.

Quan es contacti a través del banner “Visita la nostra escola” es solicitaran dades de contacte básiques que ens permetran comunicar-nos amb l’interessat.

Respecte a la teva navegació, el lloc web fa servir cookies que ens ofereixen hàbits i ús de navegació, però en cap cas facilita dades personals. L’anàlisi dels hàbits de navegació el fem servir per millorar el servei que oferim a la pàgina web.

L’activitat de tractament de dades audiovisuals que es pugui trobar en galeries o il·lustrant notícies i esdeveniments, correspon a participants en activitats lúdiques, formatives, esportives, educatives i pastorals organitzades pel centre educatiu o per altres centres educatius salesians, associacions, plataformes socials, fundacions, associació de mares i pares, parròquies i altres grups integrats en l’entitat titular INSPECTORIA SALESIANA MARIA AUXILIADORA, i que prèviament han informat als interessats del seu ús, difusió i cessió -en el seu cas- a aquest portal web.

Els alumnes del centre educatiu, tenen accés a recursos creats expressament per a ells a través del seu compte de correu corporatiu. Els docents accedeixen a la intranet identificant-se prèviament amb nom d’usuari i contrasenya. Les dades que es tracten en aquest cas són de caràcter identificatiu, acadèmic i laboral.

Amb quina finalitat es tracten les dades?

La recollida de dades a través dels formularis allotjats en aquesta pàgina web té com a finalitat la gestió de consultes dels interessats. Les imatges publicades tenen per finalitat il·lustrar esdeveniments i notícies.

Si la consulta es realitza a través del formulari «Contacte«, es tractarà la informació només amb la finalitat de gestionar la resposta i comunicació.

Si s’utilitza el servei «Treballa amb nosaltres«, podem utilitzar les dades per gestionar vacants de treball del nostre centre.

Si s’utilitza el banner “Visita la nostra escola”, es farà servir la informació per a contactar amb l’interessat en referència a la visita a les nostres instal·lacions.

En cap cas es podrà utilitzar la informació de contacte per a l’enviament de promocions, butlletins, publicitat no sol·licitada.

Totes les imatges i vídeos publicats a la pàgina web permeten acompanyar i il·lustrar la difusió d’esdeveniments organitzats directament pel centre educatiu, sempre que aquest sigui corresponent amb els fins educatius, pastorals, socials, lúdics i esportius que el defineixen.

El web compta també amb enllaços a xarxes socials com Twitter, YouTube, Facebook i Instagram. La seva vinculació a la pàgina web es fa per promocionar altres fonts d’informació i coneixement del centre educatiu.

El tractament que es fa de la informació amb el personal docent i no docent que es recull a la intranet té per finalitat complir amb organització de tasques i compliment de fins educatius i vinculat a la seva funció docent.

Per quant de temps conservem les dades?

La conservació de les dades està vinculada a la finalitat per la qual es realitza la consulta o emplenament de formularis.

«Contacte» per correu electrònic no suposa que passi a formar part de cap registre o base de dades, per això, realitzada i atesa la consulta es cancel·larà l’adreça de correu. L’assumpte de la consulta es conservarà per raons estadístiques.

A l’apartat «Treballa amb nosaltres» la conservació de la informació és de 6 mesos. Abans d’omplir el formulari de recollida de dades pots obtenir més informació.

Les dades obtingudes a través del formulari “Visita la nostra escola”, es conservaran durant 12 mesos per poder generar estadístiques temporals de visites realitzades. Un cop realitzada la visita i transcorregut aquest període les dades es cancel·len per a la seva posterior eliminació de la base de dades generada.

Les dades d’accés d’alumnes i de personal docent i no docent es conservarà només durant el temps necessari per complir amb els fins per als quals es van recollir i determinar possibles responsabilitats o coexisteixin terminis legals per a la seva conservació.

Quina és la legitimació per al tractament de les seves dades?

La base legítima del tractament està basada en el consentiment que ens dones a l'acceptar la nostra política de privacitat i en l'interès legítim.

L’art. 6 del RGPD, en el seu apartat 1, recull diferents supòsits que legitimen el tractament de dades personals. Les dades que fem servir en aquest lloc web basen la legitimació en el consentiment, a l’acceptar la nostra política de privacitat. Quan emplenis un formulari en aquest lloc podràs accedir a la política de privacitat de el lloc. D’altra banda, la base legitimadora es troba en l’interès legítim per analitzar els usos de navegació dels usuaris a través de Google Analitycs.

A quins destinataris es comunicaran les seves dades?

Les dades que ens aporta no es cedeixen a tercers.

Quan accedeixes a el portal de «Treballa amb nosaltres» diposites unes dades que només seran accessibles als responsables de gestió de la INSPECTORIA SALESIANA MARIA AUXILIADORA, així com de les persones designades en aquest centre educatiu per a la selecció de personal i / o vacants de treball; per altra banda, també podran accedir les persones responsables en aquells altres centres que han estat marcats a l’efecte en l’esmentat formulari.

Aquest lloc web es gestiona a través de l’empresa Viterbit, amb domicili social a l’Avinguda Camino de Santiago, 1. 28050, Madrid, que tindrà accés en qualitat d’encarregat de tractament per raó de manteniment de la web, i en cap cas per a una altra finalitat, quedant obligat a les responsabilitats recollides en la normativa per als encarregats del tractament.

Amb totes les entitats actuals, i futures amb les que mantinguem una prestació de serveis en les que se cedeixin i tractin dades personals signem un acord pel qual s’obliguen a complir amb la normativa europea de protecció de dades.

Aquest lloc web utilitza Google Analytics, que consisteix en un servei d’anàlisi web proveït per Google, [Inc., 1600 Amphitheater Parkway, Mountain View, CA 94043, EE. UU]. Google Analytics fa servir «cookies» que són arxius de text que s’instal·len en els ordinadors dels usuaris del lloc web, perquè puguem analitzar l’ús de el lloc. La informació que es recull en les «cookies» (inclosa la IP i l’adreça URL de les pàgines visitades) es transmeten a servidors als Estats Units, de manera que no emmagatzemem dades personals relacionats amb Google Analytics, i al nostre nom es generen estadístiques, avaluacions d’ús del lloc web que ajuden a millorar el servei que oferim en aquesta pàgina. Pot rebutjar l’ús de cookies seleccionant la configuració apropiada al seu navegador si bé, aquesta acció podria generar una funció incompleta d’aquest lloc web. Pot trobar més informació dels termes d’ús i la declaració de privacitat de Google a https://www.google.com/analytics/terms/gb.html.

Aquest lloc web inclou complements i widgets per a les següents xarxes socials:

Facebook i Instagram. L’adreça del responsable del tractament de dades per a residents de la Unió Europea és: Facebook Ireland Ltd 4 Grand Canal Square. Gran Canal Harbour. Dublín2, IRELAND. (Vegeu política de privacitat en https://www.facebook.com/about/privacy i per Instagram en https://es-la.facebook.com/help/instagram/155833707900388/)

Twitter. L’adreça del responsable del tractament de dades per a residents de la Unió Europea és: Twitter Internacional Company, one Cumberland Place, Fenian Street. Dublín 2, D02 AX07 IRELAND. (Vegeu política de privacitat en https://twitter.com/es/privacy)

YouTube, és prestat en la unió Europea per Google Ireland Limited amb domicili a Gordon House, Barrow Street, Dublín 4, IRELAND (Vegeu política de privacitat en https://policies.google.com/privacy)

Es recomana acudir a la política de privacitat d’aquestes xarxes socials ja que la interacció amb els seus complements està subjecta al que en aquestes polítiques es descriu.

Quins drets tinc?

Qualsevol persona té dret a obtenir informació sobre els tractaments que de les seves dades es duen a terme per aquesta entitat.

Com a usuari d’aquesta pàgina web tens dret a obtenir confirmació sobre si estem tractant les teves dades personals. Podràs accedir a les teves dades, així com sol·licitar la rectificació de les mateixes en cas que siguin inexactes.

També pots exercir el teu dret a suprimir dades quan aquests no siguin necessaris per als fins pels quals ens van ser facilitades.

Podràs, en determinades circumstàncies, sol·licitar la limitació del tractament de les teves dades, és a dir que suspenguem el seu tractament, en aquest cas únicament els conservarem per a l’exercici o la defensa de reclamacions.

Quan hi hagi motius fundats relacionats amb la teva situació personal podràs exercir el teu dret d’oposició.

D’altra banda també podràs sol·licitar la portabilitat de les teves dades a un altre responsable de tractament, el que farem, -sempre que la tècnica ho permeti- en un format estructurat, d’ús comú i fàcil lectura mecànica.

Recorda que tots els teus drets pots fer-ho dirigint-te al responsable del tractament en la direcció webmaster@salesianos.edu.

Pots contactar també per a l’exercici dels teus drets amb el Delegat de Protecció de Dades a l’adreça protecciondatos@salesianos.edu adjuntant còpia del DNI i/o document que permeti la teva identificació.

Finalment recordar-te que l’exercici d’aquests drets és gratuït i que en qualsevol cas, si consideres que no s’ha atès adequadament o s’ha vulnerat la teva privacitat pots contactar amb l’Autoritat de Control a www.aepd.es.

Protecció de dades sobre el procés de matriculació

Col·legi Sant Domènec Savio

Qui és el responsable del tractament?

Quines dades tractem?

Les dades que recollim en el procés de matriculació s’agrupen en diferents categories:

  • Dades identificatives: es refereix a dades com el nom, cognoms, data de naixement, DNI, domicili, fotografia, nacionalitat.
  • Dades acadèmiques: curs, centre de procedència, nivell d’estudis, idioma, assignatures optatives.
  • Dades familiars: dades identificatives dels pares o tutors legals com el nom, cognoms, domicili, estat civil, nacionalitat. També es tracten dades d’altres membres de la unitat familiar i/o que conviuen amb l’alumne.
  • Dades econòmiques: dades de renda en el seu cas, dades bancàries.
  • Categories especials de dades: es refereix a alumnes amb necessitats educatives especials. Dades de salut. Situació d’acollida. També incloem dades sobre l’acceptació de l’ideari i del caràcter religiós de centre.

 

Quina finalitat té el tractament de les dades?

La finalitat principal de la recollida de dades, que conformen el registre d’activitat de tractament d’ALUMNES, és la gestió del procés de matriculació, i gestionar altres fins durant la permanència de l’alumne en el centre escolar. Per això, en aquest procés recollim dades necessàries per complir amb aquesta obligació i dades que seran utilitzades en altres finalitats identificades en la informació bàsica i que a continuació ampliem.

Per generar les avaluacions, l’expedient acadèmic de l’alumne i qualsevol altra documentació educativa com actes, informes o l’historial acadèmic entre d’altres, el personal docent i no docent, podrà accedir a les dades personals, per raó del seu treball. La informació estarà disponible tant a la secretaria com a l’eina de gestió educativa aprovada pel centre.

El responsable de recursos tecnològics de centre crearà a cada alumne un compte de correu corporatiu de domini terrassa.salesians.cat la política d’ús del qual serà lliurat als progenitors o tutors responsables de l’alumne. El docent, en desenvolupament del currículum de les assignatures que imparteix, podrà utilitzar l’adreça assignada a l’alumne per a l’alta i ús d’aplicacions educatives i entorns web. El docent ha de verificar que són aplicacions validades pel Delegat de Protecció de Dades per ser conformes al Reglament Europeu de Protecció de Dades Personals o que no posen en risc la informació personal de l’alumne.

Aquest centre utilitza una aplicació o eina de gestió docent a través d’un entorn informàtic. L’equip docent i no docent fa servir l’aplicació de gestió educativa per portar un seguiment i control de les avaluacions, generació de documents i informes, així com ser canal de comunicacions amb les famílies.

Les activitats escolars es complementen amb esdeveniments de caràcter pastoral, que donen identitat a la formació impartida, seguint les línies del seu ideari i satisfent amb això l’interès legítim de centre.

Totes dues activitats, escolars i pastorals, són part de la història d’aquest centre i seran objectiu de recollida gràfica, fotogràfica, vídeo o un altre suport audiovisual. Aquest material serà gestionat pels responsables de comunicació social del centre, per tal de crear, dotar i difondre continguts, notícies, arxius … en diferents suports: impresos, pàgina web, aplicacions, eina de gestió docent, xarxes socials institucionals de centre educatiu , i/o de la Congregació Salesiana com a titular principal.

El centre educatiu pot gestionar directament, per als seus alumnes, activitats extraescolars de caràcter lúdic, acadèmic i/o esportiu les dades personals de les quals seran d’índole identificativa i/o econòmica disponibles per l’administració de centre. També podrà gestionar activitats o serveis complementaris propis com a aula matinal, menjador, monitors de suport o auxiliars.

La realització d’activitats de serveis on un tercer sigui qui l’executi, comporta la necessitat de col·laborar i aportar dades de participants i/o altra informació específica de l’activitat extraescolar o del servei complementari, (per exemple, transport escolar, menjador, neteja, agències de viatge, reportatges fotogràfics …) Tot això es recull en un acord de prestació de servei amb clàusules reguladores i limitadores de l’accés a dades i on es regula també la gestió de cobraments.

L’administració de centre serà la que pot tractar les dades relatives a la gestió de cobraments de serveis autoritzats per l’administració educativa.

D’altra banda, les famílies, que així ho decideixin, voluntàriament podran realitzar, directament al centre, aportacions per al sosteniment o millora d’aquest i/o per al sosteniment de l’Obra salesiana a l’atenció a menors en risc i dificultat social.

Els progenitors i/o tutors legals han rebut l’ideari de centre escolar, això comporta conèixer i assumir que està en un centre d’identitat religiosa. Aquest ideari suposa que l’educació de l’alumne s’amplia i complementa amb activitats gestionades des de la dimensió pastoral, realitzant activitats com campanyes de sensibilització, campanyes de col·laboració o altres impulsades per la congregació salesiana a través del centre educatiu, o a través de les seves plataformes socials, grups associatius, i/o fundacions.

La gestió de programes d’intercanvi lingüístic suposa l’ús de dades personals dels alumnes participants per part del responsable de plurilingüisme del centre educatiu. Aquestes dades permeten gestionar la participació en aquests programes, i per a això, el centre aplica un ús proporcionat de dades, utilitzant només les dades imprescindibles i necessàries per a la seva tramitació.
Igualment, el centre educatiu promociona la formació en centres de treball o pràctiques en empreses, per a això gestionarà amb empreses col·laboradores la informació precisa i necessària per a la tramitació dels acords que vincula ambdues parts.

El centre contracta assegurances, bé de caràcter obligatori, bé de caràcter voluntari, i on les companyies asseguradores poden verificar que, -en cas necessari- l’assegurat té la condició d’alumne matriculat. D’altra banda, per a les pòlisses de viatges, només es tracten llistes amb les dades de nom, cognoms, DNI i data de naixement. En cas de sinistre d’urgència vital, el centre podrà utilitzar les dades de l’alumne per tramitar la seva immediata atenció sanitària.

Els pares i mares d’alumnes s’organitzen i s’agrupen voluntàriament en associacions conegudes com AMPAS. El centre col·laborarà en les activitats promogudes per aquesta entitat, únicament transmetent informació i recollint impresos generats per l’AMPA amb les dades d’alumnes associats.
La finalitat de participació en campanyes de vacunació i/o hàbits saludables suposa col·laborar amb llistats, prèvia informació i autorització de les famílies, amb l’administració sanitària en les campanyes de vacunació o de campanyes d’alimentació o higiene encaminades a adquirir hàbits saludables.

Les dades es recullen per a les finalitats descrites, no es recullen per elaborar perfils dels interessats per agrupar-los en finalitats concretes.

 

Quina és la legitimació pel tractament de dades?

En el document d’informació bàsica de el procés de matriculació es recullen diferents finalitats. Aquestes tenen la seva licitud de tractament derivat dels diferents supòsits recollits en l’art. 6 de l’RGPD. La licitud es basa bé el a consentiment – participar en les activitats extraescolars; participar en activitats pastorals adequades a l’Ideari organitzades fora de l’horari escolar; utilització de les imatges de les activitats per a dotar continguts a la pàgina web i a les xarxes socials de centre i de la congregació; participar en campanyes de sensibilització i cooperació amb entitats i plataformes socials salesianes; contractar l’assegurança voluntària: participar d’activitats organitzades per l’AMPA; gestionar cobraments d’aportacions voluntàries o donatius; participar en campanyes de vacunació i/o hàbits saludables-, bé en una relació contractual – gestió de cobraments d’activitats o serveis complementaris realitzats per tercers; acords amb empreses per a pràctiques en centres de treball, acords amb famílies d’intercanvi; gestionar altes de comptes de correu i aplicacions per educació-, bé per virtut de compliment d’una obligació legal – tramitar el procés de matriculació i la generació de documents de caràcter educatiu vinculats a la gestió escolar; assegurances obligatoris– o bé en virtut de l’interès legítim – utilització d’una eina de gestió educativa i participar d’activitats pastorals programades en l’entorn educatiu-.

En els casos on la legitimació està basada en el consentiment, l’interessat pot retirar aquest en qualsevol moment.

 

Quin és el temps de conservació de les dades?

Les dades es conservaran mentre es mantingui la condició d’alumne del centre. Posteriorment les dades a conservar seran exclusivament aquelles de contingut acadèmic. El centre conservarà aquelles altres dades que, per raó de caràcter històric o estadístic, tant en l’individual com en el col·lectiu, el centre consideri conservar en base a la legitimació de les seves pròpies activitats. En el cas de participació en activitats, campanyes o esdeveniments puntuals, la conservació s’estén al temps de durada d’aquesta activitat. Les dades també es conservaran durant el temps que sigui procedent atendre sol·licitud de supressió o per atendre períodes legals de conservació.

 

Qui són destinataris de les dades?

Les dades recollides en el procés de matriculació no es cedeixen a tercers, excepte consentiment que haurà de demanar-se expressament.
Aquest consentiment no serà necessari si la legitimació del tractament es basa en l’existència d’una obligació legal, en l’existència d’una relació contractual o per virtut de l’interès públic i/o de l’interès legítim del centre que, com a responsable del tractament, realitzi i sempre que no sigui contrari als drets i llibertats de l’interessat.

Així, l’administració educativa autonòmica rebrà la informació relativa a la matriculació i elements d’avaluació i seguiment que afectin a l’expedient acadèmic de l’interessat. Les entitats bancàries la informació relativa a la gestió de cobraments i pagaments d’activitats extraescolars o serveis complementaris ofertes pel centre o la gestió d’aportacions voluntàries per contribuir amb l’obra salesiana o amb millores del centre. Les asseguradores les dades relatives a la contractació de productes asseguradors que tinguin a l’alumne com a assegurat. El proveïdor de la plataforma de gestió educativa respecte de les dades necessàries per a la dotació de continguts i gestió de l’eina de gestió docent. Les empreses col·laboradores de pràctiques laborals i formació en centres de treball respecte d’aquelles dades identificatives dels alumnes participants. Les entitats i plataformes salesianes respecte de les dades necessàries per a la participació en activitats i campanyes d’educació, sensibilització i cooperació. L’Associació de Mares i Pares d’alumnes respecte de les dades dels que voluntàriament decideixen associar-se.

 

Quins drets tinc davant el tractament de les meves dades?

Com interessat, vostè pot exercir els seus drets de forma gratuïta i rebre resposta en el termini d’un mes, amb caràcter general. Té dret a accedir a les seves dades, a rectificar-les o suprimir-les, a oposar-se al tractament o sol·licitar la seva limitació o portabilitat, a no ser objecte de decisions individuals automatitzades. Per a això haurà d’enviar la seva sol·licitud a l’adreça postal o de correu informada en la definició de responsable del tractament.

En cas que tingui dubtes sobre si el contingut de la resposta és o no adequat i proporcional, pot consultar directament amb el Delegat de Protecció de Dades a l’adreça protecciondatos@salesianos.edu i, en tot cas, pot dirigir-se a l’Autoritat de control en matèria de protecció de dades www.aepd.es.

DECRET D’ADMISSIÓ 

(Febrer 2021)

Article 6: Dret a la informació

1. En el procediment d’admissió l’alumnat les famílies tenen dret a rebre informació dels centres educatius sobre:

a) El seu projecte educatiu. En el cas dels centres privats concertats, a més, el seu caràcter propi si en tenen.

Trobareu el nostre projecte educatiu i caràcter propi en la nostra declaració de missió, visió i valors:

b) La seva oferta d’ensenyaments gratuïts i l’oferta de llocs escolars vacants en cadascun d’aquests ensenyaments.

c) L’adscripció a altres centres.

El centre Maria Auxiliadora «Salesianes» és escola adscrita al centre Sant Domènec Savio «Salesians». Per tant, tot l’alumnat de 6è d’EP de Salesianes tenen plaça assegurada a 1r d’ESO de Salesians, previ seguiment del procés de preinscripció i matriculació.

d) La carta de compromís educatiu.

e) Els criteris d’admissió d’alumnat.

f) La zona educativa a què pertany el centre per a cada ensenyament.

El Centre Sant Domènec Savio – Salesians Terrassa, pertany a la Zona 1 de Terrassa. 

g) En el cas dels centres privats concertats, el règim de finançament amb fons públics dels ensenyaments concertats.

Centre concertat a Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior. 

h) Si escau, els ajuts que reben de les administracions públiques per sufragar el preu de les activitats complementàries, les activitats extraescolars i els serveis escolars.
i) La seva oferta d’activitats complementàries, d’activitats extraescolars i de serveis escolars i els preus corresponents.
j) Les mesures que té previstes el centre per garantir a l’alumnat amb condicions socioeconòmiques desafavorides un accés equitatiu a aquestes activitats i serveis, amb el suport de les administracions.
k) Les mesures i suports previstos per l’Administració educativa per a l’atenció educativa de l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu.
l) Les quotes d’inscripció a les associacions de mares i pares d’alumnes o d’altres associacions, si n’hi han.
m) Les aportacions econòmiques voluntàries a fundacions en el cas dels centres privats concertats.

Podeu consultar aquesta informació al panell informatiu situat a la recepció de la nostra escola en horari d’atenció.

2. Els centres s’han d’abstenir de fer cap mena de difusió (ni activa ni a petició de tercers) d’informacions que puguin tenir efectes negatius en la lluita contra la segregació escolar, d’acord amb les directrius que a aquest efecte faciliti el Departament d’acord amb els articles 77.1.a) i 184.1.c) de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació. En tot cas, es considera informació que pot afavorir la segregació escolar la relativa als resultats de les proves d’avaluació desagregades per centre, les necessitats específiques de suport educatiu, la nacionalitat de l’alumnat, la composició social del centre, la demanda de places i les beques i ajuts.

 

 

Article 7: Mitjans de difusió

1. Els centres han de difondre la informació que correspon donar a l’alumnat i a les famílies per qualsevol mitjà disponible que garanteixi l’accés obert a aquesta informació i, en tot cas, a través de la pàgina web del centre, si en tenen.

2. Les jornades de portes obertes i altres sistemes d’informació es poden dur a terme de forma conjunta i col·laborativa entre els centres d’una mateixa zona educativa.

3. L’Administració educativa i els ajuntaments, a través de les taules locals de planificació, les comissions de garanties d’admissió, la inspecció de zona i el personal tècnic municipal de zona, han de promoure aquestes pràctiques per tal de contribuir a la valoració positiva entre les famílies de l’oferta existent a la zona educativa i de combatre els desequilibris en l’escolarització d’alumnat i garantir l’equitat entre els centres del Servei d’Educació de Catalunya.

4. Els centres han de garantir que es respecten els principis d’equitat i d’inclusió de la diversitat del seu entorn en els diversos mitjans de difusió de què facin ús.

Política d’ús de Google WorkSpace

Col·legi Sant Domènec Savio

Qui és el responsable del tractament?

L’Escola Sant Domènec Savio – Salesians Terrassa va arribar a un acord amb Google per a la utilització de la plataforma Google Workspace per a Centres Educatius. Google Workspace és un conjunt d’eines gratuïtes de comunicació i productivitat educatives de Google (Gmail, Calendar, Documents, Classroom, etc.)
Perquè l’alumnat pugui utilitzar els serveis principals de Google Workspace cal que disposi d’un compte d’accés prèvia acceptació i autorització de la Política d’Ús de Comptes Google Workspace de l’Escola Salesiana Sant Domènec Savio de Terrassa per als menors de 14 anys.

Google Workspace per a Centres Educatius ofereix dues categories de serveis de Google:

Els serveis principals de Google Workspace com Gmail, Calendar i Classroom, són la base de l’oferta de Google per a Centre Educatius.
Els serveis addicionals (com YouTube, Maps, i Blogger estan dissenyats per als usuaris de comptes personals i es poden utilitzar de manera opcional amb els comptes de Google Workspace per a Centres Educatius si l’administrador del Domini de cada Centre n’autoritza el seu ús per a finalitats educatives.

L’Escola Salesiana Sant Domènec Savio de Terrassa permet al seu alumnat l’accés als Serveis Principals de Google Workspace i als addicionals indicats a continuació.

 

Avís per a pares / mares i/o tutors legals?

Amb els seus comptes de Google Workspace per a Centres Educatius, l’alumnat pot accedir als següents serveis principals que ofereix Google i utilizar-los.

SERVEIS PRINCIPALS:

  • Gmail (inclòs Inbox by Gmail)
  • Calendar
  • Classroom
  • Contactes
  • Drive
  • Documents
  • Formularis
  • Grups
  • Fulls de càlcul
  • Llocs web
  • Meet
  • Vault

SERVEIS ADDICIONALS:

  • Blogger
  • YouTube
  • Maps

Google proporciona informació sobre les dades que recull, així com la manera que utilitza i difon aquestes dades dels Comptes de Google Workspace per a Centres Educatius, en el seu Avís de Privacitat, malgrat que et recomanem que llegeixis tota la informació que s’hi facilita. Afegim a continuació la resposta a algunes preguntes freqüents:

Quina informació personal recull Google?

Quan es crea un compte d’alumne, l’Escola Salesiana Sant Domènec Savio de Terrassa pot proporcionar a Google determinada informació personal sobre l’alumne (p.e. el nom, la direcció de correu electrònic i la contrasenya.) Google també pot demanar informació personal directament dels alumnes com el número de telèfon per a recuperar el compte o una foto de perfil que s’afegeixi al compte de Google Workspace per a Centres Educatius.  Quan l’alumnat usi un dels serveis de Google també demanarà informació basada en l’ús d’aquests serveis. Algunes responsabilitats són:

  • Informació del dispositiu com, per exemple, el model de hardware, la versió del sistema operatiu, els identificadors exclusius del dispositiu i la informació de la xarxa mòbil, inclòs el número de telèfon.
  • Informació de registre, inclosos els detalls de com ha fet servir l’usuari els serveis de Google, les dades dels esdeveniments del dispositiu i la direcció de protocol d’internet de l’usuari (IP).
  • Informació de la ubicaciósegons determinin les diferents tecnologies (p.ex. la direcció IP, el GPS i altres sensors).
  • Números exclusius de l’aplicació (com el número de la versió de l’aplicació).
  • Cookies o tecnologies similars que s’utilitzen per a demanar i emmagatzemar informació sobre un navegador o un dispositiu (p.ex. l’idioma i altres ajustaments)

 

Usa Google la informació personal de l’alumnat de Centres Educatius d’Educació primària i Secundària amb la fialitat d’orientar la publicitat?

No, quan els usuaris de Google Workspace per a Centres Educatius siguin alumnes de Centres d’Educació Primària i Secundària, Google no utilitzarà cap informació personal (ni cap altra informació associada a un compte Google Workspace per a Centres Educatius) amb la finalitat d’orientar els anuncis, ja siguin els serveis principals o en altres serveis addicionals als quals s’accedeixi en fer servir un compte de Google Workspace per a Centres Educatius.

Difondrà Google la informació personal del meu fill/filla?

Google no compartirà informació personal amb empreses, organitzacions i particulars fora de Google tret que sigui per una de les següents circumstàncies:

  • Amb el consentiment de la mare, pare o tutor legal.Google compartirà informació personal amb empreses, organitzacions o particulars no relacionats amb Google quan disposi del consentiment dels pares (per als usuaris l’edat dels quals requereixi el consentiment), que es podrà obtenir a través dels Centres Educatius de Google Workspace per a Centres Educatius.
  • En tractar-se de comptes gestionats pels Centres dels comptes Google Workspace per a Centres Educatius que proporcionen als administradors accés a la informació que s’hi enmagatzema.
  • Per al processament extern: Google pot proporcionar informació personal als afiliats o a altres persones o empreses de confiança perquè la processin en nom de Google, seguint les instruccions de Google i de conformitat amb l’Avís de Privacitat de Google Workspace per a Centres Educatius i altres mesures de seguretat i confidencialitat adequades.
  • Per motius legals: Google compartirà la informació personal amb empreses, organitzacions o persones si creu de bona fe que accedir, utilitzar, preservar o divulgar aquesta informació és raonablement necessari per a:
    • Complir qualsevol requeriment previst en la legislació o normativa aplicable o atendre qualsevol requeriment d’un òrgan administratiu o judicial.
    • Complir amb el que es preveu en les condicions de servei vigents, inclosa la investigació de possibles infraccions.
    • Detectar o impedir qualsevol frau o incidència tècnica o de seguretat, o fer-hi front per un altre procediment.
    • Protegir els drets, els béns o la seguretat de Google, dels seus usuaris o del públic en general en la mesura exigida o permesa per la legislació vigent. Google també comparteix informació no personal (com les tendències sobre l’ús dels seus serveis) de manera pública amb els seus partners.

Quines opcions tinc com a pare, mare o tutor legal?

En primer lloc, pot donar consentiment perquè Google demani i faci servir informació del seu fill/filla. Si no dona el seu consentiment, no es crearà el compte de Google Workspace per a Centres Educatius per al seu fill/filla, i Google no en demanarà ni en farà servir informació, tal com es descriu en aquest avís. Si dona el seu consentiment perquè el seu fill/filla faci servir Google Workspace per a Centres Educatius pot posar-se en contacte amb l’Escola Salesiana Sant Domènec Savio de Terrassa per accedir o sol·licitar l’eliminació del compte de Google Workspace per a Centres Educatius del seu fill/filla. Si no vol que se segueixi demanant informació del seu fill/filla, pot sol·licitar que es facin servir els controls de servei disponibles per a limitar l’accés del seu fill/filla a les funcions o serveis, o bé eliminar per complet el compte del seu fill/filla. Es pot visitar https:myaccount.google.com mentre s’estigui connectat amb compte de Google Workspace per a Centres Educatius per veure i gestionar la informació personal i la configuració del compte.

Què passa si tinc més preguntes o m’agradaria llegir-ne més?

Si té alguna pregunta sobre com Google fa servir els comptes de Google Workspace per a Centres Educatius o les opcions amb les quals compta, pot posar-se en contacte amb l’Escola Salesiana Sant Domènec Savio de Terrassa. Per a obtenir més informació pot consultar:

  • Avís de Privacitat de Google Workspace per a Centre Educatiuses descriu com demanen i utilitzen la informació, els productes i els serveis de quan s’utilitzen amb comptes de Google Workspace per a Centres Educatius.
  • Centre d’Ajuda, pots consultar els compromisos jurídics de Google pel que fa als serveis principals i addicionals de Google Workspace per a Centres Educatius
  • A la Guía sobre privacitat dels productes de Google es descriuen els mecanismes de protecció de la privacitat usats en els productes de Google que també s’expliquen a https://safety.google/com .Tenint en compte que Google no utilitzarà informació personal (ni informació associada a un compte de Google Workspace per a Centres Educatius) per orientar els anuncis als usuaris d’aquest servei dels centres d’Educació Primària i Secundària. Així mateix, aquesta restricció de l’Avís de Privacitat  reemplaçarà qualsevol declaració sobre l’ús d’aquestes pàgines.
  • La informació sobre el compliment de Google amb les obligacions legals internacionals sobre protecció de dades es pot veure a l’Agenda sobre Tractament de Dades de l’acord de Google Workspace o de producte complementari on es descriuen les exhaustives mesures per a protegir la seguretat de les dades que Google i els seus clients han acordat.
  • En la pàgina d’informació sobre privacitat i seguretat de Google for Education trobaràs les respostes a les preguntes més freqüents sobre aquests temes.

Els pares poden visitar google.com quan hagin iniciat sessió en el compte de Google Workspace per a Centres Educatius dels seus fills per a veure i gestionar la informació personal i la configuració.