Per Mari Carmen Molina (professora ESO) i Equip docent de 3r d’ESO

Què són les estructures del nostre entorn?

Doncs els alumnes de tercer han estat treballant aquest tema. Una de les primeres activitats que van fer va ser sortir pel barri per trobar estructures, algunes naturals, com poden ser una persona o un arbre, i altres artificials, com un cotxe, un edifici o un pont. A classe van jugar amb els elements de la taula periòdica per entendre la composició de les estructures treballades i van visitar el museu de la ciència i la tècnica on van participar en un taller d’engranatges. Finalment, estan construint una estructura amb material preferentment reciclat, on estan desenvolupant la seva creativitat i el seu coneixement.

Aquest projecte ens ha permès treballar criteris de biologia, química, física i tecnologia. Per fer-ho hem creat tasques on comparaven l’esquelet i les possibles lesions de l’aparell locomotor amb els elements estructurals i els esforços. Hem treballat el pes com a força i han fet pràctiques calculant el pes amb la fórmula o amb el dinamòmetre.

Ha estat una forma molt diferent de treballar les ciències, mitjançant reptes i tasques més properes a l’activitat diària, amb això volem fomentar l’esperit científic confiant que entre els nostres alumnes estiguin els futurs científics descobridors de noves energies sostenibles, tractaments per malalties actualment incurables o formes de reciclar el plàstic per exemple.

Ens mou l’esperança i la confiança en els joves i les seves capacitats! 

Galeria d’imatges