Per Elizabeth Uehara (Professora ESO)
Aquest final de gener ha acabat el projecte Lingüístic-Social: «El camino de Santiago».
Els alumnes de 2n d’ESO han treballat el text descriptiu i explicatiu a partir de diferents activitats contextualitzades en el marc d’història medieval i el romànic. En grup han elaborat els seus quaderns de pelegrins on han anat descrivint aquest viatge virtual, han anotat el que han après i les seves reflexions sobre les tasques que els hem anat plantejant. També han fet díptics informatius de cadascun dels trams amb informació essencial, com l’allotjament, visites d’interès, paisatge o el grau de dificultat del tram.
Per equips han creat una maqueta sobre un tram del Camí Francès, una manera visual de descriure el que han anat investigant i aprenent. Les maquetes de cada equip estan exposades al pòrtic, davant de secretaria, representant el Camí Francès de Santiago. Finalment, cada equip ha escrit un guió que ha servit per elaborar un vídeo exposant el tram que se’ls va assignar.
Tot l’alumnat ha aconseguit superar un projecte intens i en moltes ocasions exigent, que ha requerit revisió i repetició per a la millora constant dels aprenentatges que hem volgut que assoleixin.
Enhorabona!
Galeria d’imatges