Per Anna del Àguila i Mely Molina (Professores ESO)
Qui no pagaria per tenir temps? Temps per aprendre sobre el que t’agrada!
Aquesta és la idea de fons de l’Hora Genial, assignatura nova a l’ESO de la nostra escola aquest curs. Es fonamenta en la metodologia de la Genius Hour, que permet a l’alumnat dedicar part del seu temps acadèmic a investigar, reflexionar, crear i compartir idees i projectes entorn d’allò que vulgui aprendre o perfeccionar.
Què fem en aquesta matèria?
L’alumnat disposa de 4 hores a la setmana per explorar i investigar sobre continguts o matèries que el sedueixin, i així poder desenvolupar tot un conjunt de competències que els seran molt útils de cara al seu futur. L’Hora Genial fomenta el pensament crític, desenvolupa habilitats d’aprenentatge autònomes i duradores i aconsegueix que els nois i noies s’involucrin molt més en el seu procés d’aprenentatge.
Amb l’acompanyament del professorat, l’alumnat posa fil a l’agulla als seus projectes: cada alumne/a busca un tema que l’interessi i s’hi acosta amb curiositat; en la recerca d’informació d’un tema general troba una idea més concreta i decideix quin producte final vol elaborar i si el vol elaborar de manera individual o en grup.
A partir d’aquí cal que es planifiqui, que prengui decisions, que revisi diàriament el que fa i que rectifiqui, si és el cas. En el procés se li demana que doni comptes davant del professorat i dels mateixos companys i companyes de l’aprenentatge que realitza.
Ara ja hem arribat al final del curs, i hem pogut veure els fruits del treball fet. En finalitzar el projecte, l’alumnat ha mostrat el seu producte final acabat per tal de ser avaluat, i hem tancat el procés amb una mostra davant les famílies per mostrar la feina que amb il·lusió i perseverança han realitzat durant aquests mesos.
Galeria d’imatges