Per Mely Molina (professora ESO)

Com resoldries la crisi energètica actual? Aquesta és la pregunta que els alumnes de tercer han estat treballant durant aquest trimestre.

Una de les primeres activitats que van fer va ser identificar el consum energètic que es feia diàriament, els tipus d’energies que s’empren i els avantatges i inconvenients de la seva utilització. A classe van jugar amb els elements de la taula periòdica per entendre la composició de les estructures treballades i van visitar el museu de la ciència i la tècnica on van participar en el taller d’identificació de partícules subatòmiques i un taller de química.

Finalment, han construït una maqueta on poder mostrar la resposta a la pregunta inicial. Han decidit el tipus d’energia que volien fer servir, han tallat fusta, soldar, pintar i manipular diferents materials, la majoria reciclats per poder construir una edificació sostenible i eficient.

Aquest projecte ens ha permès treballar criteris de biologia, matemàtiques, química, física i tecnologia. Per fer-ho hem creat tasques on han treballat l’àtom, la seva composició, la radioactivitat i els seus usos, han fet diagrames de transformació d’energia, han calculat el consum energètic d’una casa i l’estalvi que tindrien si utilitzessin plaques fotovoltaiques. Ha estat una forma molt diferent de treballar les ciències, mitjançant reptes i tasques més properes a l’activitat diària, amb això volem fomentar l’esperit científic confiant que entre els nostres alumnes estiguin els futurs científics descobridors de noves energies sostenibles, tractaments per malalties actualment incurables o formes de reciclar el plàstic…

Galeria d’imatges